My one of a hell weekend!

2009-09-20 @ 22:51:36 • Kommentarer (0)PermalinkLife ofTrackbacks ()

Ojoj, vart ska jag börja? Vi kan börja med Fredag, shall we? ;D (känner på mig att detta kommer att bli ett långt inlägg...)

Fredag; Allt började med att på lördagen skulle min mamma fylla år och eftersom att vi skulle på fest den kvällen, beslöt mamma och pappa för att åka till Cique Du Soleil på Fredagen istället. Sist vi var och kollade på dem var i Orlando, U.S.A för 1 & ½ år sedan, så det var nog på tiden. Det var jätte kul, alla proffestionella akrobater hit och dit, upp och ned. Showen hette Saltimbanco (jag har skrivit det mesta i ett inlägg längre ner) och den var då i Ericsson Globe från den 18 - 20 September. Varje Show har sin handling, fast den besta hitils tycker jag var den vi såg i Orlando som hette La Nouba. Detta var då på kvällen och faktum med att jag inte gjorde så mycket under dagen mer än att sitta hemma, göra lite läxor & försöka göra en VideoBlogg (det var ju lyckat? KNAPPAST!) Showen var jätte kul och väldigt ":O", eller vad man nu ska säga(?) och jag säger bara såhär, om ni inte åkte för att se Saltimbanco har ni verkligen missat något riktigt bra! Ni som har läst de inlägget om just det här vet ju varför jag inte kunde ta några bilder, men för er som inte vet så var det för att blixten eller själva tanken på att de fotograferar en kan störa akrobaterna så att de tappar konsentrationen.

Lördag; Joo, Det var mammas födelsedag (jag hoppas ni har grattat henne...!) Och vi firade det på morgonen med tårta och gamla goda "ja må hon leva" sången :) Det var kul och tårtan var JÄTTE,JÄTTE,JÄTTEGOOD :D Jag kommer inte riktigt ihåg vad den hette men OJJJJOOOOOJJOJ vad God den var, fast jag fick väldigt ont i magen efteråt eftersom att moi är laktos intolerant :/ (men det var värt det! + att de var min mammas födelsedag :)) Jag satt hela den morgonen och fundera på vad jag skulle ge henne och till slut kom det mig i skallen att jag skulle kunna ge henne 45 minuters Massage, för att hon är alltid så stressad. På kvällen hade vi då festen vi hade blivit bjudna till, Inne i stan och som vanligt började Christoffer tjata om att det skulle bara vara vuxna där och väldigt tråkigt. När vi väl hade kommit dit så fanns det många undomar vi kunde umgås med, och vi hade det jätte trevligt :D När vi väl hade fått i oss lite alkohol kom vi då fram till att leka Sanning & Konka, gissa hur det gick? haha det kommer ni inte att få veta så det får väll bli hur NI själva föreställer det. Mojitos, Caipiri;as, 7UP & Vitt Vin (har ni smakat de?) JätteGott! tihi, fast det är ändå inte alls bra för mig eller dig så blabla, drick inte :)! iaf, inte nu ;) När jag kom hem var jag "lite" full.. och beslöt, av någon konstig anledning, att börja skriva till folk på facebook bland annat Jeannie, stackars henne som alltid blir drabbad utav mina dumheter :P. Haha

Söndag; Är idag.. haha och idag som alla vet (kanske) är Gröna Lund Bara öppen för de som jobbar på Ericsson & inte allmänheten x), alltså Ericsson dagen 09 :). Min pappa jobbar på Ericsson och vi får därför gå dit, och "per familj" får det vara max 7 personer. Vi som då bara är 4 i familjen får jag och Christoffer får ta med 3 kompisar, om mamma & pappa inte ska med till Gröna Lund, jo men vad ska de göra där? Thihih. IAF. så var det såatt Christoffer bjöd in 2 kompisar, och jag bjöd in mina två kompisar. Jeannie och Victoria men tyvärr så kunde Victoria inte följa med så därför fick det bara bli Jeannie & Jag. Jag tyckte dock det inte spelade någon roll, fast vi saknade ju Victoria, för att vi hade lika kul ändå! :D Vi, eller rättare sagt JAG, blev speedad varje gång vi gick av en åktur och ville bara ha mer. Som till exempel på Jetline. Vi va stamkunder där! haha 9 gånger i rad, gissa om det var ett rekord? PLUS att vi fick åka det sista tåget på hela säsongen! WHOO, visst är vi coola? Hmmm, det skulle ni allt vilja vara med om(!?) Men iallafal så är Gröna Lund stängd för gott nu, och nästa gång Jetline får ett nytt rekord kommer det att vara; JEANNIE & ELISABETH femtioelfte gången i rad 2010 ;) BE REDAY FOR US BABY!


Fina Jeannie <3


En vacker dag för att åka Insane!


hahah, Jetline för typ 5e gången :)
(jag blev inte så lyckad på den bilden, men det finns typ ingen fin på mig heller xD)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback